Hvordan velge den perfekte Foundation?

Så hvor mange ganger har du sett disse modellene med feilfri hud og hemmelig hatet dem? Vel jeg vet ikke om deg, men hvor jeg er bekymret, hver gang jeg ser på huden min og sammenligne den med feilfri complexions av modeller på skjermen eller skrive ut, vil jeg bære en papirpose på hodet mitt. Men det betyr ikke synes praktisk for meg, så min neste tanke er å ha noen form for hud transplantasjon som tillater meg å bli kvitt arrene alltid. Men akk! Vi vet at er dyrt og upraktisk også. Dette bringer meg tilbake til virkelighet og til verden av makeup. Takk den som introduserte begrepet sminke eller for å være presis fundament, for uten det, ville jeg gå rundt med en papirpose, tro meg!
Nå som vi har takket hvem vi måtte takke for stiftelsen, kan komme til hvordan vi skulle gå rundt å kjøpe og velge den perfekte grunnlaget. Her er noen nyttige tips:
Velg etter hudtype, Før du splurge på så dyrt fundament, vet om din hudtype. Your stiftelsen må passer din hud, ikke skape noen allergi eller reaksjoner. Det siste du ønsker er et annet utbrudd av kviser på huden din. Er huden fet, tørr, og normale eller en kombinasjon av fet og tørr? De med fet hud bør kjøpe fundament som er olje fri og hjelper også i kontroll glans og olje i huden. Det beste grunnlaget for fet hud er i en matt eller pulver finish. Hvis du har tørr hud, da en stiftelse med noen kremer som er best for deg. Opt for en kremet eller flytende fundament, vil dette unngå huden fra ser tørr og cakey. De med kombinasjon hud bør velge en fuktighetskrem, men matt utseende fundament. Og folk med sensitiv hud bør gå inn for stiftelse som er fri for parfyme og olje og en som har blitt testet for hudirritasjon.
Velg etter hudfarge og tone; De fleste mennesker gjør den feilen å kjøpe stiftelse som ikke passer deres farge eller tone av ansiktet. Dette ender bare opp med å se dumt, tenke seg en lysere ansikt og mørkere halsen. Unngå dette ved å vite hvilken kategori din hudtone og farge faller under. Folk som er veldig virkelig er "Ivory ', de som er garvet eller mørkere blir Tan" eller "Beige", og de som ikke blek, men ikke mørk er i "nøytral" eller "naturlige" kategorien. Skin tone den underliggende skjær i huden din. Disse er rosa, gule eller fersken. Hvis du er en rosa undertone, må du selv ut huden din tone ved å bruke en gul tonet fundament. ; Mens kjøpe fundament, alltid velger henhold til huden din farge og tone. Prøv det på ansiktet og ikke på hendene fordi hendene er alltid en annen farge fra ansiktet. Bedre enn ansiktet er å prøve ut grunnmuren på nakken.
Velg henhold til klima og miljø; Selv om folk flest ikke engang vurdere dette klima og miljø når du velger fundament, er det viktig. Hva er klimaet der du bor? Er du i et sted det er kaldt, eller er du på et sted som er varmt og fuktig. Din livsstil og miljø rundt deg gjør også en forskjell. Ifølge denne kan være lurt å velge stiftelse med solfaktor i den, eller en som er svette bevis og vanntett. Eller ønsker du kanskje en stiftelse som har kremer i det.