Har du noen gang tatt en titt rundt på arbeidsplassen din? Hvis du var en observant person, ville du sikkert har lagt merke til hvordan enkelte mennesker fullføre sin oppgave med stor letthet før fastsatt tid mens noen sliter møysommelig med det samme. Du har kanskje tenkt det sannsynligvis har å gjøre med de spesielle evnene til en person. Ja, gjør det hint på en persons evne, men det betyr ikke andre ikke har ferdigheter. Det som mangler ut i tilfelle andre som ikke gjør det bra er kunnskapen om tid ledelse. Time management er viktig for dem som ønsker å ha en balansert faglig og personlig liv. Å ha kunnskap om tid ledelse handler om å være mer produktiv på jobb samtidig som stress i sjakk. Slogging for lange timer på jobb betyr ikke alltid at han / hun er virkelig en hardt arbeidende ansatte. En arbeidsgiver vil da behovet for å kontrollere om den aktuelle personen ikke er i stand til å administrere sin tid godt nok til å fullføre oppgaven innenfor de oppgitte tidene. Hvis du er ofte fanget i denne fellen med å ikke kunne håndtere oppgavene godt uansett hvor hardt du prøver, les om noen tips og teknikker på tide lederegenskaper.
Time Management Ferdigheter: Teknikker og tips
Få dine prioriteringer rett:; Tenk settet oppgavene for dagen. Du vil da trenge å vite hvor mye tid skal være tildelt en bestemt aktivitet. Fokuser energien på viktige oppgaver som er helt vesentlige for deg. Er det en spesiell tid på døgnet når du føler deg mest produktive? Hvis du tenker krefter er spesielt kraftig i morgentimene, prøv å avslutte viktige oppgaver i denne perioden. Du kan bruke resten av tiden til å fullføre den tilsynelatende mindre oppgaver senere.
Sett klare mål for deg selv og teamet:; Sette mål for uken eller en dag vil hjelpe deg med å styre tiden mer effektivt. Sørg for fordelingen av arbeidet er også gjort effektivt. Bestem målet du ønsker å oppnå og styre laget ditt godt å få de ønskede resultater. Lag kortsiktige mål, slik at du kan oppnå dine mål med letthet. Dette er også et tegn på ditt personlige liv.
Opprettholde en planlegger / dagbok:; ha en dagbok med alle dine aktiviteter for dagen kan virke litt tungvint for deg, men du må opprettholde en dagbok å vite hvordan du planlegger dagen. Lag en to-do liste å organisere ting. Merk alle viktige oppgaver for dagen. Ta med litt tid for din personlige selv også.
Hold litt ekstra tid på hånden:; Time management handler om å dele arbeidet ditt tidsplanen i planleggeren din, men det vil være visse haker langs veien. Plutselig møter eller ekstra tid brukt på et bestemt prosjekt kan kreve at du endre planen. Du må være klar over disse situasjonene, og legge mer tid i en bestemt oppgave på forhånd å ha litt ekstra tid på hånden. På denne måten, selv om det var noen problemer som tar opp noen mer tid, ville du fortsatt sitte igjen med en komfortabel tid til andre oppgaver!
Lær å si nei!, Vel, når du er delegere oppgaver og hvis du virkelig ikke får plass ting i planen, lære å si nei når det kreves. Det er en stor forskjell mellom realistiske mål og det fullstendig upraktisk seg. Finn ut et annet alternativ i dette tilfellet. Hvert problem har sin løsning, og du er ikke en one-man show, så lær deg å nekte når det kreves.
Unngå utsettelse av oppgaver:; Procrastinators ende opp med å jobbe mer enn nødvendig og ofte ende opp følelsen stresset om arbeidet. Unngå arbeid slik at du kan gjøre det senere ikke er en klok idé. Kjenner årsakene til at du unngår en bestemt oppgave. Det ville være en klokere idé å fullføre bestemt oppgave på forhånd i stedet holde det stablet for måneden end.
Ha fokus og en visjon:; vite om dine mål og holde fokus på de viktige oppgavene. Mange ganger folk ofte kaste bort dyrebar tid på oppgaver, som ikke er virkelig viktig for et bestemt prosjekt. Et klart fokus vil hjelpe deg å oppnå målet ditt. En visjon vil gi deg riktig retning for det samme.
Hold alltid tid til deg selv:; å være spenningssatt for arbeidet ville kreve at du planlegger for noen ting, som du virkelig nyte bortsett fra arbeidsplanen. Går for en dans klasse eller trene i treningsstudioet vil gi deg en sjanse til å føle rettet opp om arbeidet ditt også. Utforsk et nytt sted i helgen. Plan litt tid for deg selv i mellom møtene, og dette er absolutt nødvendig hvis du tar sikte på å fullføre alle oppgaver på tid!
Det er derfor svært nødvendig for en å være klar over tid ledelse og føler seg mer organiserte på jobb. Disse tips og teknikker er bundet til å hjelpe deg med å administrere arbeidet ditt på den mest effektive måten!
Time Management Ferdigheter - Teknikker og tips