Dynamo Feilsøking

Generatoren er en liten, men viktig komponent av ethvert bilens elektriske system. En bil motorfunksjoner med hjelp av luft, gnist og drivstoff. Elektrisitet er nødvendig for å generere gnist, noe som er levert av batteriet i små mengder. Men siden det ikke er en stor mengde dynamoen skritt i å sikre at batteriet er stadig lades og bilen holder kjører.
Bilen dynamoen gir konstant utgangseffekt 13.5 til 14,8 volt, da bilen batteriet er 12 volt og må konstant lading. Magneter i dynamoen spinn rundt kobber ledninger kontinuerlig ved en høy hastighet, generere elektrisitet. Den nåværende er konvertert fra AC til DC til batteriet bruke. I tilfelle ekstra spenning er produsert, slår spenningsregulator ned flyten å forhindre at bilbatteriet fra overlading. Siden alternators er stadig i bruk og pass nåværende, bil dynamo problemer er vanlig. Noen få dynamo feilsøking instruksjonene er omtalt nedenfor. Les om noen dårlige dynamo symptomer.
Dynamo System Feilsøking
Hele vekselstrømgeneratoren systemet består av dynamoen, tenningslåsen, distribusjon ledninger, et batteri velgerbryter, dynamoen regulator og batterier. Det kan være en feil i noen av disse delene, og dette kan innkalle til dynamo reparere. Dynamo feilsøking for disse delene er diskutert nedenfor.
Batteri Selector Bytt; Stort sett brukes i eldre batterier, batteri banker ladet med hjelp av en selektor bryter som muliggjør lading. Som arbeidende dynamo inneholder energi lagret i sitt felt svingete, frakobling av batteriene kutter dynamoen produksjon og mange volt nå output. Som samme krets leverer nåværende til andre enheter, kan denne plutselige bølge av høyspenningsanlegg ødelegger noen av de andre utstyr.
Distribusjon Kabling; Ledningene eller kabler tilkoblet dynamoen bære store mengder nåværende og er stive og under vibrasjon for mest tid når dynamoen er i bruk. Kan dette føre til løsning av mutteren på utgangen stud. Du bør sørge for at disse ledningene er riktig koblet til dynamoen og batteriet.
Ignition Switch; Et tegn av en tenningsbryteren funksjonsfeil kunne systemets manglende evne å belaste. Du bør sikre at dynamoen regulatoren blir spenningsforsyning da bryteren er på, og ingen spenning når den slås av.
Regulator, A regulator er stadig under stress som den har å forholde seg til høy strøm og skiftende transienter. Se etter en terminal med en ledning tilkobling til dynamoen. Bruk en voltmeter å sjekke for nåværende på feltet terminalen med hjelp av en voltmeter. Det bør være ingen eller svært minimal gjeldende når tenningen bryteren er av og når den er på, bør voltmeter avbilder flere volt.
Slik Feilsøke en Vekselstrømsdynamo Problem?
Trinn 1; Du starter dynamoen feilsøking prosessen, ta ut bilbatteriet. Løsne mutteren på klemmen med en skiftenøkkel og fjerne negative kabelen før du berører den positive kabelen. Trekk bilbatteriet ut fra motorrommet.
Trinn 2: Nå, til den positive pol, koble den positive ledningen på laderen. Etter dette koble negative lede av batteriladeren til negative batteriet terminalen. Slå på batteriladeren og la batterinivået.
Trinn 3, så snart du legger merke til fulle ansvaret "tegnet på batteriet, koble ut batteriet fra laderen. La batteriet som for om lag 12 til 14 timer. Slå skiven på voltmeter for å "spenning".
Trinn 4: Ta den røde ledelsen i voltmeter og ta det til batteriet plusspol. Etter dette, ta den svarte ledelsen i voltmeter og ta det til et metall stykke som er jordet (jording). Husk å ikke berøre den svarte føre til minuspolen.
Trinn 5; På et stykke papir, ta ned lesninger av kostnader som følger av voltmeter. For en standard bilbatteri (12 volt), bør lesing komme nær 14. I ditt tilfelle bilen batterispenningen viser en leser under 13, betyr det at batteriet er "dødt" og vil ikke bære noen kostnader. Hvis batteriet ikke bærer en kostnad, betyr det at bilen dynamoen er defekt.
Trinn 6; Problemet kan være med noen av dynamoen deler. Sjekk følgende:, The ledninger bevege seg ut fra dynamoen. Den bør ikke være slitt. ; Den elektriske kontakten skal være tett passe inn i dynamo. , The jording wire koblet til dynamoen bør rust og maling fritt. ; Det bør ikke være løs ledningstilkoblinger eller grunn, da det fører dynamoen å overopphetes. , Ingen støy bør komme fra dynamoen og da hører du noen, dynamoen lagrene må endres. ; Les mer på:; Hvordan Sjekk Dynamo; hvordan du erstatter en generator; Bytt Dynamo Belt; Etter å ha prøvd ut dynamoen feilsøking instruksjonene ovenfor, hvis du merker skaden er alvorlig, erstatte dynamo er et godt alternativ. Spesielt hvis bilen er virkelig gamle, det bedre å bytte dynamoen å unngå ytterligere problemer.