Intervjuteknikk Potensielle Romkamerater

Når du deler du huset med noen som du ikke har noen spesiell følelse, blir det vanskelig å ta tull fra slike mennesker og kompromiss er helt umulig. Derfor er det viktig å vite hvordan denne personen forhånd enn krangling og badgering om det senere. Min personlige erfaring sier at hvis du har en samboer som ikke deler ditt temperament, og smak så blir det deprimerende og irriterende. Hvis du er rene og denne personen har en vane av å bo untidily så det er punkt der du kan miste besinnelsen, og det kan føre til en tiff, som kanskje ikke være å foretrekke. Min første romkamerat var veldig stille og svake, som et resultat som hun holdt seg til seg selv, og mesteparten av tiden hun sov, på den annen side er jeg en aktiv person som ønsker å sosialisere og være vennlig. Så min ukentlige avganger lagt til depresjon min og snart begynte jeg å tenke om en annet alternativ. Jeg kunne ha reddet meg fra alt dette hvis jeg hadde intervjuet min romkamerat og vurdert henne før bestemmer seg for å skifte. Her ønsker vi diskutere om noen av de spørsmålene som du bør spørre din potensielle romkamerat å få en klar idé om hennes personlighet.
Romkamerat intervjuspørsmål
Hvor ofte rengjør du din rommet?
Renslighet er en ting som er vanlig problem som fører til delingen av romkamerater. Noen mennesker er super rent og noen er litt laidback om renslighet. Den andre kategorien av mennesker ikke skal vite betydningen eller betydningen av renslighet. Så det er viktig å kjenne romkamerat ta på Renslighet og se om du er fin med det.
Ved når betaler du husleieloven?
Dette spørsmålet vil gi dere en ide om hvor oppriktig den enkelte handler om penger og når det gjelder betaling av regninger, ikke hvor raskt han / hun oppfører seg. Den viktigste grunn til å stille dette spørsmålet er å vite å ta av den enkelte om penger slik at det ikke ble en stor smerte, og du ikke lider på grunn av det. Jeg husker jeg hadde et romkamerat som hadde god lønnspakke, men ble liksom ikke så veldig oppriktig når det kom til å betale leie eller strøm regningen, som førte til ekstra press på meg. Faktisk best og idiotsikre måten å kjøre en sjekk om det person ville være be om hans / hennes kreditt rapporten, slik at du vet hvordan personen har vært med hans / hennes tidligere handlemåte.
Hva gjør du vanligvis gjør i helgene?
Dette spørsmålet er spurt først og fremst å vite om han / hun er en som sosialiserer, og hva er det han / hun gjør som en måte underholdning. Dette vil gjøre det enklere for deg å vite om du tilhører samme bølgelengde eller ikke, fordi den tiden vi tilbringer med våre romkamerater er mest i helgene så både av deg ideen om underholdning bør være lik, om ikke den samme.
Har du ta med venner over på hjemme?
Nå er dette spørsmålet er en veldig viktig en, og ville gi deg ett idé om hvem som er de personene du vil måtte forholde seg til siden som deler samme leilighet betyr å sette din sikkerhet, sikkerhet og personvern på spill. Så sørg for at du la potensielle romkamerat vet om preferanser du har vedrørende gjester eller venner på stedet, særlig overnattingsgjester.
Har du har et kjæledyr, eller elsker du liker / dyr?
I tilfelle du glad i dyr eller er ikke dette spørsmålet ville gjøre situasjonen klarere om hva innstillinger dere begge har om dyr i huset.
Har du røyker / drikker / dop?
Jeg tror dette spørsmålet bør prioriteres siden dette er en atferdsdata intervju spørsmål. Avhengighet til stoffet er et problem, og sjekk om du vil kunne håndtere det.
Dette er noen spørsmål som du kan spørre din potensielle romkamerat under intervjuet, men da være forsiktig siden du kan høres ekstremt finicky, og jeg er sikker på at er ikke inntrykket du ønsker den andre personen til å danne om deg. Den andre tingen, som må huskes er at det er ingenting som kalles en perfekt roomie, er det bare om hvor tolerant, åpent sinn, ansvarlig, respektfull og kompatible dere begge er.