På å bli Fearless. . . i Love, arbeid, and Life

Hvordan Frykt Grenser oss
Utover de store øyeblikkene av frykt i våre liv, det er mange andre ganger vi ofre vår personlige sannhet gå sammen, være godkjent av, eller rett og slett være hyggelig. Fordi til tross for alle våre fremskritt, det er fortsatt en stor premie på kvinner være imøtekommende og lagspillere som ikke rock båten. As Marlo Thomas en gang sa,''En mann må være Joe McCarthy å bli kalt hensynsløs. Alt en kvinne har å gjøre er å sette deg på vent. Eller som en venn av meg opererer i de forræderiske politiske verden av Washingtons ringveien fortalte meg, Det er godt å være en lagspiller, men du må også vite forskjellen mellom oss alle stå sammen og alle oss hoppe av samme stupet . Hvis du lar dem, vil de sultne lille Gremlins av kompromiss eter dine, bit for bit, og kommer til å dominere livet ditt. De fôrer frykten for å bli utelatt, frykten for at overlevelse vil være umulig utenfor stammen. Ikke rart frykt skyter gjennom våre årer, constricting vår blodstrøm og avslutning av vår kreative energi - vi er i overlevelse modus.
Når vi er i grep av overlevelse tenkning, er den dominerende illusjonen at når vi beseire fienden mot oss, overvinne hindringen foran oss, får de neste bakke, vil livet være sikker, fri for problemer, perfekt. Da vil vi være uredd. Da kan vi starte det livet vi har tenkt på. Men at lang etterlengtede dagen aldri kommer fordi det alltid annen fiende, et annet hinder, annen bakke.
Å leve i frykt er den verste formen for fornærmelse mot vårt sanne jeg. Ved å ha en så lav respekt for hvem vi er - for våre instinkter og evner, og verdt - vi bygge et bur rundt oss. For å forhindre andre i å slå oss ned, gjør vi det for dem. Fanget av vår egen frykt, vi da late som vi er i stand til å ha det vi ønsker, for alltid å vente på andre til å gi oss tillatelse til å begynne å leve. Ganske snart, begynner vi å tro dette er den eneste måten.
Det vanligste svar på denne krisen av selvtillit er konformiteten: Den enkelte, Erich Fromm skriver i Escape from Freedom, opphører å være seg selv, han vedtar helt hva slags personlighet tilbudt ham av kulturelle mønstre, og han dermed blir akkurat som alle andre er og som de forventer at han skal være. . . Denne mekanismen kan sammenlignes med den beskyttende coloring noen dyr anta.
Så, ironisk nok, kvinnen som synes godt tilpasset, kan være den som har rett og slett blitt mest komfortable med å være styrt av sin frykt, mens den nevrotiske en er fortsatt gamely sliter med å komme fryktløshet.
Mastering Fear
Fryktløshet er ikke fravær av frykt. Snarere er det mestring av frykt. Courage, min landsmann Sokrates hevder, er kunnskapen om hva som ikke å være redd for. Hvilken vil si, det er det vi bør være redd for - vil vi holde i live, etter alt. Vi vil aldri helt eliminere frykt fra våre liv, men vi kan definitivt komme til et punkt der vår frykt ikke stoppe oss fra å tørre å tenke nye tanker, prøve nye ting, ta sjanser, feile, starte på nytt, og være lykkelig.
Fryktløshet handler om å få opp en mer tid enn vi faller ned. Jo mer komfortable vi er med mulighet for å falle ned, jo mindre bekymret er vi over hva folk vil tenke hvis og når vi gjør, jo mindre fordømmende av oss selv vi er hver gang vi gjør en feil, jo mer fryktløse vil vi være, og det lettere vår reise vil bli.
Jeg husker en gang å snakke med mine åtte år gamle datter før en skoleprestasjoner. Hun fortsatte å si at hun hadde sommerfugler i magen fordi hun var redd for å gå på scenen. Hva om, spurte jeg henne, var sommerfuglene faktisk der fordi hun var glad for å dra på scenen? Hun betraktet ideen. Faktisk ble det en liten spøk mellom med oss. ''Jeg er ikke redd, mamma, hun ville si. ''Jeg er spent. Jo mer hun gjentok det, jo mer hun trodde det, og mindre redd hun var. Siden frykt er en slik reaksjon primal, noe som gjør valget til å gå videre til tross for frykten er en utviklet avgjørelse som overgår våre dyriske natur.
I kapitlene foran, vil jeg gi et veikart for å oppnå fryktløshet i alle aspekter av våre liv, en rett-til-the-point manifest om hvordan å være uredd. Hvordan å være dristige. Hvordan si hva vi trenger å si og gjøre hva vi trenger å gjøre på en måte som har oss omfavner, ikke frykt, reaksjonene til andre. Hvorfor snakker ut er nesten alltid bedre enn stillhet. Hvordan vurdere hva som holder oss tilbake fra å være vår beste, mest ærlige selv og hva vi må gjøre for å endre. Hvorfor vil verden bli et bedre sted hvis vi aktivt jobbe for de tingene vi ønsker og tror i.
Jeg har min egen nøkkel til å overvinne frykten. Jeg ser for fortsatt sentrum i mitt liv og i meg selv, stedet som ikke er utsatt for livets stadige oppturer og nedturer. Det betyr ikke at jeg ikke mister hodet og at jeg ikke ville heller ha suksess og ros enn nederlag og kritikk, men det betyr at jeg kan finne veien tilbake til det senteret, som sikrer struktur indre støtte , slik at alle mine negative følelser, og spesielt min frykt, blir mulighetene for å oppnå fryktløshet. Hvis vi kan finne at større indre frihet og styrke, så vi kan utvikle seg fra en forferdelig tilstand av levende til en tilstand av frihet, tillit og lykke.
Vi har så mye potensiale, men vi holder oss selv tilbake. Hvis mine døtre, og kvinner i alle aldre, er å ta sin rettmessige plass i samfunnet, må de bli uredd. Denne boken er dedikert til dem og det målet.