Fakta om Solsikker

Jeg har alltid likt denne vakre blomsten og hadde hatt planer om å skrive om det så lenge jeg kan huske. Jeg visste at jeg trengte å samle informasjon først, og det i seg selv ville ta litt tid. For noen dager siden begynte jeg forskning, og dette er hva jeg har satt sammen.
Forfattere og poeter i det siste har fanget den vakre solsikken i ord. Fotografer og kunstnere, amatører eller profesjonelle er ikke langt bak. En venn begavede meg et maleri av en solsikke et par dager siden, (Det er det som inspirerte meg videre!) Det er nå et av mine dyrebare eiendeler, som vises i stuen min for alle å se.
Den nasjonale blomst av Russland, dateres tilbake til nesten 3000 år. Den store russiske herskeren Peter under et besøk hos Holland var så fascinert av solsikke, at han tok frøene tilbake til Russland.
Det har blitt funnet at i Peru, aztekerne dyrket solsikker. De gjorde det ved å plassere solsikke bilder laget av gull i sine templer og kroningen prinsesser i den lyse gule blomster. Interessant?
Vel! Nå som jeg har din oppmerksomhet, her er mer blomstrende fakta:; Solsikken planten kan vokse 3-18 meter høy. ; En solsikke krever bare 90 til 100 dager til å vokse. ; En enkelt solsikke kan ha opptil 2000 frø. ; Økende solsikker er en fin måte å få fuglene til din hage. ; Mer enn seksti ulike varianter av solsikker finnes i verden. Ut av alle disse, er den vanligste en lys gul, med mørk brun sentre fylt med frø. , A solsikke hodet består av 1.000 til 2.000 individuelle blomster som er satt sammen til et base. De store bladene som finnes rundt kanten av en solsikke er individuelle ray blomster, disse ikke utvikler seg til frø. ; En domestiserte solsikke har en enkelt-stilk og et stort frø hode. Dette er i kontrast til det ville utvalg som er sterkt forgrenet med små hoder og frø. ; En "spesiell kvaliteten på solsikke er at dens blomstrende hodet spor solens bevegelse. Denne forekomsten er kjent som heliotropism. ; Solsikkefrø brukes til å produsere en rekke ting som matolje, medisin, maling, dyrefôr og biodiesel. , I de siste årene, har en ny form for lav-pollen solsikke blitt opprettet. Denne metoden vil ikke bare bidra til å redusere risikoen for astma for pollen lider, men også øke levetiden på blomsten selv. ; Nye typer solsikker som varierer fra oransje, brun, rødbrun eller stripete kronbladene blir opprettet. Ikke bare er de forskjellige i farge, men, de ligger også i grønn og gul stedet for den opprinnelige solsikke fargen vi alle elsker. ; Det høyeste solsikke ble dyrket i Nederland av M. Heijmf i 1986 og var 25 '5,5 høy. ; Kansas city har blitt kalt Sunflower State. , 32.5, var størrelsen på de største solsikke hodet som hadde blitt dyrket i Canada. , The Bonsai teknikken ble brukt til å lage den korteste modne solsikke rekord. Solsikken var vokst og var litt over to høye.