Klippe sitt eget hår

Få en hårklipp gjort var ikke en stor oppgave for meg. Alt jeg måtte gjøre var å ringe opp min skjønnhetssalong, fikse en avtale og foreta en strake veien til den stadig viktige møte med mitt hår stylist for snazziest hårklipp mulig. Nå tror jeg ikke klippe håret er en veldig vanskelig oppgave så lenge noen andre gjør det. Men så, en vakker dag dunket jeg inn i en venn som ga meg et helt annet perspektiv på håret kutte! Hun bare gikk mot meg og var like kul som en agurk da jeg spurte henne, hvor hun hadde sin hårklipp gjort. Cutting hår denne vennen ikke bety skjønnhetssalong og frisører! Hun veldig kjølig svarte på mitt nysgjerrige spørsmål sa hun var den som hadde klippet sitt eget hår! Klippe sitt eget hår var noe jeg hadde ikke engang drømt om, og her, ble denne kvinnen satt selvtilfreds før meg som om det var det kuleste i verden! "Så, er det virkelig mulig at man kan nyte klippe håret hjemme?", Undret jeg. Jo, denne vennen sikkert hadde ulike måter å takle håret kutte hjemme. Da jeg hadde en tete-a-tete med henne over et krus full av sjokolade milkshake, innså jeg håret kutte er egentlig ikke så vanskelig som det ser ut! Faktisk er det en helt annerledes opplevelse, og selvfølgelig, trenger du ikke ender opp med å tilbringe store penger.
Klippe sitt eget hår:
Hvordan gjør man går om å kutte ens eget hår? Min venn har vært snill nok til å dele noen av disse pekerne hos meg, som jeg ville elske å dele med deg, igjen! ; Det første du trenger er en god saks. Cutting ditt eget hår, uansett stil, trenger en skarp saks, som vil hjelpe deg å håndtere dette godt. ; Alltid legge en demper på håret før du begynner noen hår klipping. Håret må vasket ren og shampooed. Hvis håret ditt har tørket naturlig, kan du bruke en spesiell kan med en dyse å spraye litt vann i håret. Dette vil være nyttig, selv når du har begynt å kutte. , Alltid, gå sakte og lett når det kommer til å kutte i eget hår. Ikke travelt når du flytter saksen. ; Velg et godt område i huset, der du kan ha godt lys, og også en fin skap eller hylle der du kan holde saks, kam, flasken med vann og annet tilbehør du trenger for håret skjæring. ; Bestem på lengden på håret du planlegger å vedlikeholde. Dette ville også hjelpe deg i å vite hva slags hårklipp du må gå inn for. ; Når du klipper håret ditt, må du holde deg til enkel stiler som viser seg å være lett å håndtere også. Den enkleste hårklipp ville være der lengden er opprettholdt på et nivå. Når du har startet med håret kutte, må du først dele håret i små deler. Neste må du gre håret rett ut fra hodebunnen. Deretter holder en seksjon mellom pekefingeren og langfingeren. Sluttføre lengden du vil beholde for håret og forsiktig kuttet all overflødig hår. Hold gjenta prosessen, til du har ønsket lengde. ; Når det gjelder håret på baksiden av hodet ditt, må du kanskje bruke en håndholdt speil, slik at du kan få en god dømmekraft å kutte håret. ; Hvordan du holder kammen er også viktig da det kommer til hår klipping. Du kan også trenger å overføre kammen fra den ene hånden til den andre. Klippe sitt eget hår krever en hånd å holde i og den andre til å arbeide saksen. Kammen vil hjelpe deg med å administrere hvordan du beveger deg rundt i saksen, og gi en definisjon på håret ditt. ; Du kan også gre alle de våte håret og bøy over. Deretter kan du smører alle deler av håret og arbeide sakte for å bli kvitt overflødig hår. Hold deg til den ene siden og deretter gå videre til andre. Når du er ferdig, må du sjekke på nytt dersom det er noen lange hårstrå igjen i mellom. ; Kort hår kan gjøre bruk av elektrisk klippemaskin for å kunne administrere håret. , Vel, når du begynner å klippe du eier hår, husk å holde det enkelt og grunnleggende. Med tiden, kan du eksperimentere videre. Du kan gå inn for lagdelte kutt eller barberhøvel kutt, hva synes å være komfortabel for deg. Som for min venn, er jeg sikker på at hun vil ha noe nytt på meg neste gang!