Oppnå Big oppgaver uten Big Stress!

Vår rengjøring. Semesteroppgaver. Store prosjekter for arbeid. Gjør din skatt. Noen av disse tingene kan slagsmålet ett persons nervene, men de trenger ikke være sånn. Selv om store prosjekt som dette kan sette mye stress på en person de kan gjøres enkelt og med morsomt hvis du setter riktig type energi til det. Her er noen tips for å gjøre de store prosjektene mindre, lettere, mye mer gøy, og mye mindre stressende!
Break It Down
Av alle de rådene man kan få for å takle store prosjekt, er dette den desidert viktigste. Bryte ned en stor oppgave inn i en haug med små. La oss ta en fagoppgave for eksempel:
- Gå til biblioteket, - finne noen bøker, - lese bøker; - markere viktige passasjer; - lage en avhandling, - skriv første ledd, - skrive den første siden, - skrive den andre siden, - etc, etc.. .
Ja, vil du gjøre samme mengde arbeid. Denne måten, skjønt, virker det ikke så skremmende som skrive en semesteroppgave. Du kan ta pauser i mellom hvert lite skritt. Skriv oppgaven din, deretter tar et kvarters pause. Deretter skriver at første ledd, og tar femten minutter pause.
Enjoyably flere ting samtidig
Jeg anbefaler ikke multitasking mindre du gjør både prosjektet og noe morsomt samtidig. Jeg snakker ikke om å se på TV mens du prøver å gå over noen viktige forretninger saker, men, du må finne noe morsomt som ikke tar bort fra konsentrasjonen din. Hva mener jeg? La oss ta et eksempel fra vår rengjøring. Hva annet kan du gjøre mens du rengjør å gjøre ting mer moro? Prøv å lytte til musikk, synge med, eller til og danse mens du arbeider. Hvis du prøver å avslutte et prosjekt for arbeid, lytte til musikk eller slappe av med et kjæledyr på fanget (dette er der katter, små hunder eller kaniner komme godt med!) som du gjør arbeidet ditt. Prøv å finne en måte å få arbeidet ditt gøy.
Beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet
Hvis mulig, velg et hyggelig sted for å gjøre ditt arbeid. Min favoritt plass er en liten kaffebar et par kvartaler fra huset mitt. Jeg sitter i denne butikken akkurat nå, nipper til en kopp chai mens jeg skriver. Jeg føler meg bedre jobber her enn på et bibliotek. Hvis jeg bo i mitt hjem, ofte jeg blir distrahert av kjæledyr eller jeg får friste av komforten av min seng eller sofaen og sovner. Biblioteker, kaffebarer, parker, eller et hjemmekontor kan være hyggelige steder å jobbe. Velg en plass hvor du vet at du kan konsentrere deg. Noen mennesker kan ikke jobbe på steder som kaffebarer der det er musikk du spiller eller folk snakker. Jobbe hvor du er mest effektive, fordi hvis du er omringet av distraksjoner du vil ikke fungere så godt og dermed bli mer stresset.
Lucky Charms
Noen ganger kan vi ikke velge vår posisjon når det kommer til store prosjekter eller arbeid, men vi kan prøve å gjøre denne plasseringen litt gladere og mindre stress-inducing. Gang, mens studerer til en stor prøve, tok jeg mine favoritt utstoppa dyr med meg og satte seg på bordet ved siden av meg. Lucky sjarm, favoritt nips, et lite bilde, eller noe som setter et smil til ansiktet ditt kan gjøre miljøet bedre kan arbeide uten stress.
Breathing Breaks
Hvis du begynner å føle stress snikende på, stopp hva du gjør og ta en ti-femten minutters pause. Du kan få opp, gå litt rundt, klappe katten, bruker badet, få en matbit, eller, hvis du er som meg, kan du bare sitte der og ta noen dype åndedrag. Deep puste har vist seg å redusere angst og stress fordi det forsyner kroppen med mer oksygen og åpner opp blodårene som får innsnevret når under stress. Minst, tror jeg det er slik det fungerer! Uansett gjør den jobben og det er en fin måte å roe nervene.
Ikke vær redd for å prøve noe nytt å holde deg fra å stresse over store prosjekter eller vanskelige oppgaver. Jo mer du stress om noe, desto lengre vil det ta å gjennomføre. Hvis du vil skynde seg og bli ferdig med det allerede, prøv å gjøre det litt morsommere, og en litt mindre stressende ved hjelp av disse teknikkene. Gjør alt du trenger å gjøre for å gjøre arbeidet enklere og kanskje litt moro!