Tre Very Short Fremgangsmåte til en ny stue

Av: Ira Allen
Så jeg var på en venns hus den andre måneden, et søtt, turn-of-the-tallet bi-nivå i et sørvestlige college-byen. Du vet typen: tregulv, en utenfor fargevalg av oliven og oransje, hyggelig bakgård, etc. Han åpnet døra, tre, sitt plate-glass vindu med avskårne kanter og la meg i. Og jeg kunne ikke tro mine øyne.
Har han faktisk bor her? Kan han? Vi sto i oppføringen foajeen, som ble fullstendig tømt for møbler, og jeg så inn i stuen til venstre min. Det var nesten som om en fremmed hadde sett flere filmer satt i 1970 USA, og hadde tatt nøye notater om hvilke typer møbler mennesker har. TV: sjekk. Couch: sjekk. Kaffe bord, Barcalounger, andre lenestol: check, check, check. Men møbler ble rett liksom strødd rundt i rommet (så mye som en sofa kan bli strødd, uansett), arrangert måfå på en måte som foreslo den fremmede er hjemmearbeid plikter hadde vært oppfylt så snart alt hadde vært kjøpt og levert.
Vennen jeg var på besøk er en intelligent, dedikert individuelle, godt respektert i sitt felt og heller ikke uten en viss personlig stil. Han er en godt avrundet person, og rimelig gran, psykologisk (vel så mye som noen av interessant er). Så, hvorfor var hans hjem i slik uorden (hvis noe, ting ble verre i de andre rommene)? Og, enda viktigere, hva som kunne gjøres med det?
Siden jeg ikke har tenkt å bruke nettet som et forum på psychoanalyzing mine venner, og gitt at jeg har snakket siden da med en rekke personer som føler seg like grader av disinterest i sine fysiske omgivelser, tror jeg sistnevnte spørsmål er en til å ta opp her. Spesielt ønsker jeg å tilby tre tanker om å arrangere boareal med minimal ekstra innsats.
Jada, det er omtrent hundre viser på TV dedikert til nettopp dette temaet, men vi vet alle at Trading Spaces koster en pakke, og det arbeidet de gjør det sikkert krever massevis av tid og krefter. Følgende er tre korte tips for dem som ønsker å (eller som tror jeg kanskje vil at de skal) omorganisere sine hjem litt, men som ikke ønsker å tenke på det alt for mye.
1. Craigslist. Seriøst, spesielt hvis du bor i en stor by eller en by med mange studenter, er det ikke nødvendig å kjøpe møbler nye igjen. Kjenner du din egen stue virkelig trenger en lampe bak sofaen, men ønsker ikke å bli overveldet av en milliard glitrende lys på kjøpesenteret eller på din lokale designer lampen boutique? Sjekk ut Craigslist (eller en tilsvarende tjeneste, det finnes flere, mange av dem lokalt orientert) i din by eller by. Bare komme på nettet og lese annonser hver nå og da før du ser noe som appellerer. Dette tar alt stresset med å kjøpe hjem ting, forresten. Istedenfor hele jeg er på et oppdrag, komme ut av min vei, dame-mentalitet som er vanskelig å unngå hvis du er seriøst shopping på noe, kan du bare sjekke inn fra tid til annen for å se om noe bra har dukket opp.
2. Oppholdsområder er for lever i. Selv om du ikke har noen venner, bruke omtrent tre minutter å forestille en livlig samtale finner sted i stua. Deretter omorganisere stoler og sofaer slik at alle (imaginære venner, om nødvendig) kan delta i den samtalen på samme tid.
3. Hvis man gjør TV midtpunkt i rommet, vil TV være midtpunktet i rommet! Ingenting mot TV, men hvis du vil at folk til å faktisk snakke med hverandre, er det viktig å sette opp plass slik at det gjør snakke enkelt. Folk flest sin standard er å sette opp oppholdsområder så lite alter til tv, slik at alle kan se TV hele tiden. Hvis det er det viktigste for deg, selvfølgelig, så jeg antar det er greit. . . uansett. Men hvis du ønsker en litt mer menneskelig samhandling, husk at det er din jobb å omdirigere folks oppmerksomhet fra standard posisjon. Så ikke arrange the room around the TV. Ordne rommet, og deretter finne en plass for TV som vil være mer eller mindre praktisk.
Ta disse tre forslagene, og de kunne revolusjonere din stue. Viktigst, kanskje, kan de revolusjonere stuen din med nesten ingen reell innsats fra din side. Happy minimalistisk omorganisere!