10 ting du kan gjøre for å Spice Up Your Old Married Life

Ved Anastacia Mott Austin
Husk når du først begynte å date, hvor spennende og lidenskapelig alt var? For noen av dere, kan det ikke ha vært så lenge siden. For noen av oss, synes det som en hundre år. (Femten for å være nøyaktig, men hvem teller?)
I femten år, eller mer (for deg veteraner), er det bundet til å være oppturer og nedturer. La oss innse det, det er tøft å leve med den samme personen, dag inn og dag ut, for 5475 dager, gi eller ta noen.
Noen dager du lurer på, hvorfor ikke kan så-og-så husk å stenge porten til forgården bak ham når han kommer hjem, selv om du har fortalt ham om 800 ganger? Eller kanskje han tenker, hvorfor hun må ha porten stengt (svar: den er ferdig sikkerheten sirkel rundt house.okay, så han er ikke den eneste med rare lille tics).
Enkelt sagt, er andre mennesker frustrerende. Og til noen andre, du er andre mennesker. Ting å gjøre da, hvis du vil leve lykkelig alle sine dager?
Gjennom årene, har min mann og jeg slo inn et par ting som fungerer for oss, men det har vært en reise for å være sikker.
Vi startet med John Gray's Menn er fra Mars, kvinner er fra Venus, og det hjalp. Det hjalp fordi det viste oss at det ikke er personlige. Som er vanskelig å forstå noen ganger, fordi når du bor med noen det blir personlig. Men det er virkelig ikke. Han mener ikke å såre mine følelser når han ikke svarer når jeg snakker, for eksempel, og jeg trenger å lære at han rett og slett ikke kan høre meg når spillet er på.
At boken hjalp en stund, og da vi glemte alle de nyttige øvelser. Force av vane. Vi glemte fordi vi brukte den lenge nok for ting å føle seg bedre, og da vi bare sluttet å gjøre dem (hmmm, kanskje vi bør trekke den boka ut igjen).
Så hva er den store, saftige hemmeligheten til et lykkelig, vellykket, sexy ekteskap?
Det er ikke ett.
Før du får for motløs, jeg sier det ikke er ett, fordi det er så mange hemmeligheter til en vellykket, lidenskapelig forhold som det er par.
En av mine favoritter kom fra en historie jeg hørte om en gammel kvinne som hadde vært lykkelig gift mange, mange år. En ung kvinne som spurte henne hva deres hemmelige var. Den gamle kvinnen sa at når de først giftet seg, tillot hun seg til å skrive ned en liste med 10 ting mannen gjorde som drev henne gal. Hun fortalte selv at hun ville tilgi de 10 tingene, og kun disse 10. Så hun gjorde det. Når han gjorde en av disse tingene, tok hun pusten dypt og la det gå. Mange år gikk, og hun mistet oversikten over listen hun hadde skrevet. Som var til slutt en god ting, fordi nå når han gjorde noe som helst som irriterte henne, tok hun pusten dypt og sa, Gode ting som er på listen.
For meg handler det om toleranse og kunne se det store bildet utover lite øyeblikk. På dette øyeblikket min mann har vært syk av og på i ca en måned, og han kjører meg Bonkers. Men så tar jeg et dypt pust, og tvinge meg til å tenke på hvordan han er en så rettferdig person, hvordan hans tro i vårt partnerskap går langt dypere enn min, hvordan han får meg, mesteparten av tiden. Og det gjør meg til Hunker ned og leve gjennom den verste influensaen jeg noen gang har hatt. igjen
Men denne artikkelen handler ikke bare om å overleve et forhold, er det om hvordan å opprettholde lidenskapen og moroa av tidlige dager.
Du kan ikke.
Ok, ok, før du får all bøyd ut av formen, kan du ikke fordi senere er det annerledes, og på mange måter er det bedre. Noen av de mest lidenskapelige øyeblikkene kan være hatt hvis to personer har vært gjennom alt sammen, du virkelig kjenner og stoler på hverandre, kan du gå til intime steder sammen du aldri trodde var mulig.
Og mens ting kan være annerledes enn din tidlig dating dager, kan det fortsatt være en gnist, er det fortsatt romantikk, det er fortsatt gøy.
Det er ikke alltid i den klassiske Hallmark øyeblikk heller. Jeg må innrømme, jeg var begeistret da min hubby endelig forstått, etter ca 13 Valentine's Days sammen, at jeg virkelig foretrekker Stols Candy Nuts n 'tygger til trøfler, som jeg aldri har virkelig likte. Så tretten år med milde hinting ikke virket og jeg endelig måtte fortelle ham, mer enn en gang, Takk Sweetie, for disse trøfler og sjenerøse tanken bak dem, men jeg liker virkelig Nuts n 'tygger. Nå har vi spøke om det: Nuts n 'tygger, baby.
Ikke krydret nok for deg? Saken er, det er krydret mellom oss noen ganger, men det er mer enn det.
Dette er mannen som gned ryggen min i 23 timer i strekk mens jeg var i arbeid med vårt første barn, med meg hardnakket insistere vi har en naturlig hjemmefødsel, selv om barnet var i en vanskelig posisjon, hadde vi en udugelig jordmor, og den totale opplevelsen var så forferdelig at jeg fremdeles gråter når jeg tenker på det. Når den nye babyen aldri sluttet å gråte, ville han stå opp midt på natten og ta henne i bil på en looping rute han huskes for å få henne til å gå i dvale, og når det arbeidet han hadde trekk over og studere hans natt skolebøker mens jeg grep dyrebare sove hjemme.
Dette er mannen som elsket kroppen min gjennom alle endringene av tre fødsler, sykepleie, natt wakings, ingen søvn, måneder uten sex, vekt opp, vekten ned, grad skolen for oss begge, sliter karrierer, beveger seg så mange ganger , venner som kom og gikk, andre folks ekteskap sviktende, lidenskapelig uenigheter og grunnleggende forskjeller, men med kjærlighet og de små menneskene vi gjort i felles.
Se, det er ikke så enkelt som 10 ting du kan gjøre for å spice opp natteliv.
Han hadde tro på at ting ville bli bra igjen, og de var. Vi forstår hverandre i de viktigste måtene, og selv når det ser ut til å visne, er det fortsatt der.
Hvis ting begynner å bli sugd ned og ingen moro, og det er ingen gnist, vet vi trenger vi å komme tilbake på sporet. Det er når han begynner å forlate meg søte toner i morgen, vi har tenkt å ringe hverandre i løpet av dagen, spise lunsj datoer, arrangere en sitter slik at vi kan være alene sammen, gå ut å danse.
Men du venter på de 10 tingene du kan gjøre for å varme opp ting. Ok, her er de:
10 ting du kan gjøre for å sprite opp gamle Married Love Life
1. Få litt tid til deg selv. Hvis du er gift og har du barn, det er tider du nødvendigvis glemme hvem du er. Ta i en film alene, eller hvis du har den luksus, gå camping alene for en natt eller sammen med noen venninner. Ta deg tid til å savne din ektefelle. Reise alene, gå på eventyr han ikke er interessert i. Når du kommer tilbake, vil du være uthvilt og han vil se ut som han pleide.
2. Lær tilgivelse. Av ham, på deg selv, om livet generelt. Ja, han er irriterende noen ganger. Men så er du (jeg vet, det er vanskelig å tro). Prøv å huske vi alle gjør så godt vi kan, og det virker for enkelt, men hvis du praksis behandler andre mennesker, spesielt på gamle giftet seg ektefelle, slik du ønsker å bli behandlet, kan utrolige ting skje. Tilgivelse og toleranse er to av de viktigste egenskapene for å utvikle i deg selv hvis du ønsker å være i et varig forhold.
3. Ikke overse ditt kjærlighetsliv. Ikke ta det for gitt at du alltid være varm for hverandre. Det tar TLC og vedlikehold. Leie en sitter og har en dato kveld, minst en eller to ganger i måneden som et absolutt minimum.
4. Siden du kjenner hverandre så godt, gjør ting for hverandre som du vet er spesielle. Hvis han elsker Giants, våren for billetter og gå til et spill sammen, spiser dårlig pølser og $ 8 øl. Få ham Milky Way Midnight barer uten grunn.
5. Ikke la deg gå. Jeg snakker ikke om plastisk kirurgi, eller blir besatt med flat abs, men minst noen ganger, prøv å gjøre deg presentabel for din ektefelle. Later som han eller hun er den nye personen i ditt liv. Du kan ikke hjelpe, men føler litt krydret hvis du har minst en lip gloss, og noen fine antrekk på som ikke joggebukse. I alle fall på et visst nivå, vil partneren din setter pris på at han er spesiell nok til å se hyggelig for.
6. Talk. Jeg vet, kjedelig. Men å snakke får alle de kjedelige tingene ut av systemet, og frigjøre plass til å tenke .. andre ting. Hvis hjernen din er full av hvordan det er hans tur til å vaske og hvordan den feil du at han aldri er den å gjøre tannpuss med barna, har du ikke plass til å huske hvor morsomt hans vitser er eller hvor han fortsatt har en søt rumpe.
7. Surprise hverandre. Hvis ting kommer til å være det samme ol 'ting, gjøre noe annerledes. På soverommet, prøve ut noen Kama Sutra trekk, eller kjøpe nytt undertøy, rollespill, bruk mer lys, ta deg god tid, tenk på hva du pleide å gjøre sammen i de tidlige dager, og gjenopprette din favoritt scenarier.
8. Har overraskende ting utenfor soverommet også. Hvis du er i en Hva vil du gjøre? Jeg vet ikke, hva vil du gjøre? funk, bare stoppe den. Ta litt tid, gjøre noen undersøkelser, brainstorm, kommet opp med noen nye ideer. Når du først ble sammen, fikk du nye ting som et par. Det er ikke for sent. Lat som du er en turist i egen by, gjøre noe annerledes og morsomt: prøv rulleskøyter, ballroom dancing, gå til et rave og lurer på hva alle barna foreldre må tenke.
9. Ok, kan jeg ikke tenke på noe annet. Bruk to siste for å finne dine egne ideer for en gjenopplive gnist i ditt ekteskap. Ingen kjenner deg og din ektefelle bedre enn du gjør, så får kreative og huske hva som brukes til arbeid. Hvis det fungerte for deg da, prøve det nå, eller prøve en ny versjon. Sannheten er, hva som fungerer for et par er i siste instans unikt for dem.
Nå banke litt ved for meg, fordi uunngåelig når jeg dole ut forholdet råd som jeg vet hva jeg snakker om, den neste dagen vi alltid ha en stor, skrikende kampen og innser jeg at jeg ikke vet noe.
Dessuten, jeg bare kikket ut av vinduet og så at porten er åpen. Men vet du hva? Det er en god ting som er på listen.