Asphalt Banet Sealer: Redder Driveway Spor fra Sprengning

Asfalt, som også kalles blacktop, bortsett fra å være estetisk tiltalende og holdbar, er et svært interessant materiale som brukes for legging av oppkjørsler. Materialet er faktisk markedsføres av asfaltbransjen som en smidig fortau. Dette er basert på det faktum at asfalt sement, som er det materiale som binder sammen sand og små biter av stein, forblir formbare i lang lang tid. Denne egenskapen gjør blacktop eller asfalt motstandsdyktig mot sprekker hvis den er riktig installert.
Hvordan Asfalt Innkjørsler begynne å utvikle Sprekker
Når asfalt blir utsatt for sollys og luft utover en viss tid, begynner det å miste sin malleability. Asfalten da faktisk begynner oksiderende. Solens ultrafiolette stråler også føre til at asfalten sement til sammenbrudd. Dette er når problemene begynner oppstår.
Når asfalten begynner oksiderende, begynner det å bli sprøtt. Bindingen effekt mellom asfalt og stein partikler og sand, også kjent som tilslag, begynner å komme fra hverandre. Som resulterer i de enkelte delene av den samlede løsner, fører til sprekkdannelser. På steder hvor klimaet er kaldt, det er en akselerasjon i denne prosessen når det kommer vann inn i disse sprekkene og blir frosset.
Hvordan Asfalt Selfangere Beskytt Asphalt Innkjørsler Fra Sprengning
Bruk av en asfalt sealer på asfalt oppkjørselen, vil ikke bare øke sin estetisk appell, men vil også gjøre det mer langvarig. Asfalt selfangere fungere som et beskyttende skjold på asfalt rydder, hindre sollys og luft forårsaker skade på asfalt sement. Det beskytter også rydder fra de ultrafiolette strålene fra solen. En asfalt sealer vil også hindre is og vann siver inn i asfalt forårsaker det å gå i oppløsning.
Det finnes ulike typer av asfalt tetningsmidler
Tradisjonell Asphalt tetningsmidler: Den tradisjonelle typen asfalt selfangere består i hovedsak av de samme asfalt brukes i rydder seg selv. Asfalten i denne type sealer er vanligvis blandet med en emulgator, som er en såpe sammensatt, og vann. Levetiden for dette sealer er den korteste og det knapt gir noen beskyttelse mot solens ultrafiolette stråler.
Coal Tar Asfalt tetningsmidler: Den neste typen asfalt asfaltering sealer består av raffinerte kull tjære. Denne type sealer er svært effektiv mot olje og bensin. Motor olje og bensin faktisk har effekten av å løse opp asfalt sement i rydder. Disse steinkulltjære selfangere har også en emulgator og små partikler av leire, som hjelp til å søke det enkelt. Noen av dem er også modifisert med polymerer, som gir lengre levetid, en rikere farge, og ekstra beskyttelse mot ultrafiolette stråler.
Akryl Polymer Asphalt tetningsmidler: Disse asfalt lakk er den dyreste og er helt syntetiske. Disse lakk er vanligvis de sett på tennisbaner. Produsenter gjør det i svart for å brukes på oppkjørsler. Disse asfalt lakk gir den mest effektive generelle beskyttelse og varer vanligvis dobbelt så lang tid sammenlignet med andre lakk.
Disse selfangere som vanligvis kommer med sand. Så vidt asfalt forsegling er bekymret, er sand en svært gunstig ingrediens. Det forsegler porene i asfalten rydder, forbedrer bil og fot veigrep, og øker også levetiden på asfalt tetningsmasse på oppkjørselen din.
Hyppigheten av Søke Asfalt Sealing
Ifølge produsentene av asfalt selfangere, når ny asfalt er lagt, bør det være lov til å kurere for rundt et år, hvoretter det bør gis et beskyttende lag med asfalt fugemasse.
De fleste huseiere gjør den feilen å bruke asfalt selfangst på oppkjørselen sin for ofte, som i alle år. Ulempen med tetting altfor ofte er at det kan føre til en oppbygging av sealer, sist resultere i peeling, slik at den kan også få sporet innendørs. Vinylgulv, for eksempel, kan farges permanent med asfalt selfangere, selv om den er fjernet omgående.
Produsentene av asfalt selfangere samt asfalt entreprenører råde tetting hvert tredje år er ganske tilstrekkelig for de fleste asfalt innkjørsler, unntatt i områder der forholdene er svært harde, som i ørkenområder.
En god tommelfingerregel er å ikke bruke en ny frakk til forrige strøk av fugemasse har slitt av, noe som vil skje på ulike priser, i henhold til trafikk og selvfølgelig eksponering for vær og sollys.
En annen indikasjon på at det er på tide å påføre et nytt strøk fugemasse er når asfalten begynner gråning, som indikerer at oksydering av overflaten, noe som resulterer i løsning av bindemiddel som binder summen.