Astrologi: Sun Skilt, Moon Skilt og Rising Signs

Overtro er å religionen hva astrologi er å astronomi: den gale datter av en klok mor ~ Voltaire
Jeg er en av dem som bare ikke kan begynne sin morgener uten morgenavis. Selv om jeg ikke tror på astrologi og horoskop, var det under min college dagene at jeg gjorde det til en vane å lese dagens horoskop målinger som dukket opp i avisen. Spesielt under eksamener, vil jeg lete etter noen eller andre linjen i horoskopet som ville forsikre meg om at min eksamen skulle være stor.
Imidlertid det var under min internship i en avis, at jeg innså hvordan tåpelig disse Horoskopet målingene ble. Som praktikant, alt arbeidet som jeg fikk utgangspunktet var korrekturlesing. Jeg fikk den største sjokket i mitt liv var da jeg ble bedt om å korrekturlese en horoskop lesing. Astrologen syntes å ha hoppet over hennes språk klasser, og det var nesten umulig å gi mening ut av noen setning som hun hadde skrevet.
Forvirret av Den flotte og stygt språk, nærmet jeg min veileder bare å finne ut at jeg skulle omformulere and reword før verdiene på noen som mulige måter å gi mening. Snart målingene startet få morsommere og morsommere, og snart en gjeng mennesker samlet rundt min skrivebord og alle oss lo ved rare linjene. Snart ble det daglig ritual for å redigere morsomme horoscope lesninger og har folk rulle på gulvet med latter. Noen ganger ble vi også beskjed om å mikse noen få linjer fra en søn tegn til andre eller til én dato til en annen.
Etter denne opplevelsen, visste jeg at horoskop readings betydde null, og bare fordi noen forteller deg dagen kommer til å bli en katastrofe, har du ingen grunn til å tro på ham / henne. Hver dag etter dette, prøvde jeg å gå på jobb uten å lese horoskop, og lese den på slutten av dagen bare for å finne ut hvor dumt det var.
I India et flertall av mennesker tror på matchende horoskopene av potensielle bruder og brudgom for å sikre at de er kompatible. På tross av dette, finnes det en rekke tilfeller hvor horoskopene matchet, var knuten bundet, og likevel ekteskapet var en katastrofe, på den annen side, var det tilfeller hvor folk gikk videre med ekteskapet deres planer, uten å gi faen i samsvarende sin horoskop , og var lykkelig gifte år samlet.
En gang da jeg kom over en morsom spill om horoskop og søn logge kompatibilitet jeg videresendt den til alle mine bekjente, ett av mine venner som er lykkelig gift mer enn femten år fikk en horoskop leser sier at hennes søn tegnet ikke var forenlig med hennes manns og at de var inkompatible. Incompatible? Jeg lo høyt i mitt sinn siden en titt på dem og noen ville vite hva det de bare hørte sammen. Ekteskap kan være laget i himmelen og materialiserte på jorden, men det sikkert tar mer enn matching horoskop, gunstige planetposisjoner og kompatible Søn tegn å gjøre det arbeidet.
Horoskop, sol tegn, månen skilt eller økende tegn brukes til forskjellige grunner. Noen mennesker bruker den til å vite om de ville lykkes i livet, noen vil vite når og hvor de skulle finne sin sjelefrende, og mange andre mennesker hele tiden forsøker astrologiske hjelp til å søke rikdom, helse eller suksess generelt. Noen ganger er disse tingene fungerer og folk får alle jobbet opp om hvordan det har forandret deres liv. Jeg er glad for de menneskene som har funnet trøst i astrologi på alle sine problemer, men jeg selv synes det ganske uansvarlig å sitte og vente på planetene i himmelen å jobbe opp litt magi mirakel for meg, samt dusj meg med suksess og alle gode ting i livet.
Horoskop, sol skilt eller månen tegn også hevder å forutsi atferdsmønster. Jeg er enig at noen av de karakteristiske trekk kan synes å være sant, men du kan ikke stereotypi ett haug med folk og merke dem med et rigid sett av kvaliteter knyttet til deres Søn signere eller måne tegn.Men igjen, er det et spørsmål om tro eller tro. Jeg ikke forakter menneskene som ønsker å konsultere planetposisjoner og deres horoskop readings før tar noen viktig beslutning, men jeg ærer de som selvsikkert stole på egenhånd evner, enkle logikk og en positiv holdning.