Stress-Free Holidays

Hvert år gjør vi en innsats for å holde ferie munter og stress-fri. Vi gjør lister, handle tidlig i sesongen, og lover oss selv at vi ikke vil overspend. Deretter liksom gjennom hele sesongen, fleste av oss finner oss selv desperat å få ting gjort. Hvorfor, fordi som flittig som vi er på lager lister (og sjekke dem to ganger), vi aldri ser ut til å holde seg til dem. I år vil være forskjellige. Slik gjør du:
Gaver og budsjett; Det er alltid en god idé å sette en kostnadsgrense for hver person på listen før du begynner idédugnad for den perfekte gaven. Det vil gi deg et utgangspunkt for gave ideer, og hjelpe deg holde deg innenfor det samlede feriebudsjettet. Hvis du har problemer med å gjøre opp hjernen din for en gave, prøv å komme opp med kreative løsninger, som å sette sammen tema Gavekurver eller kjøpe billetter til en favoritt sportsarrangement. Har du en stor gruppe venner å kjøpe for, finn ut om de ville være interessert i å ha en jenter / gutter kveld ute i stedet for utveksling av gaver. På denne måten får å ha det gøy og tilbringe tid sammen uten å bekymre deg om å komme opp med en egen gave for hver venn. Det er nesten alltid kreative måter å løse gave-gi dilemma, det er bare et spørsmål om å bestemme hva løsningen vil fungere best for deg.
Julekort, julekort kan ta mye tid å skrive. Det er sant at de fleste av de kortene du sender ut nok gå til venner og familie du ser ganske ofte, og ikke krever lange meldinger. Men hva med de andre? Vi har alle venner vi kun kontakt i ferietiden, og i disse tilfellene en kort melding bare vil ikke pga. Dette er når du skriver julekort kan bli tidkrevende.
Det er absolutt ingenting galt med å ta ekstra tid til å skrive lange meldinger i julekort, men hvis du finner at det tar mer tid enn du har råd, holde meldingen kort og gjøre en innsats for å kontakte disse vennene etter ferien rush. Denne måten kan du spare tid i løpet av ferien, men fortsatt holde kontakten med de menneskene du bryr deg om.
Holiday Cooking; Når du har bestemt på retter du har tenkt å forberede ferien partiet, planlegge en dag til å lage noe du kan slippe unna med matlaging i forkant av arrangementet. Most paier, gryteretter, supper og desserter fryse veldig bra. Ved å få noen av måltidene på forhånd, kan du frigjøre verdifull tid på dagen av arrangementet, som uunngåelig betyr mindre stress for høytiden.
Planlegg Make-Up Days, Det er så mange ting som skjer i løpet av denne tiden av året at noe alltid synes å komme opp og banke oss av planen. Etter år med frustrasjon skjønte jeg at siden ting nødvendigvis vil komme opp, skal jeg planlegge for dem også. Det høres dumt, men det fungerer. Når jeg oppretter min ferie planlegger jeg gjør et poeng å planlegge make-up dager for meg selv. Enten det er innpakning presenterer, skrive julekort, eller baking paier, hva jeg ikke er ferdig blir min første prioritet på min make-up dag. Og, enda bedre, om jeg er fanget opp av den tiden disse dagene kommer jeg rett og slett bruker dagen til å heller komme videre eller å ta tid til selv. Uansett, om jeg trenger dem eller ei, har jeg disse dager tilgjengelig til å gjøre det jeg trenger for å holde sesongen som stress-fri som mulig.
Ikke Over Schedule; Det er lett for oss å overbooke våre tidsplaner når som helst i løpet av året, den ferien er ikke annerledes. Problemet er, hvis du er stresset ut fra et overbooket tidsplan du sannsynligvis ikke kommer til å nyte noen av de hendelsene du har planlagt. Så før ferien kommer, ta noen minutter på å avgjøre hvor lang tid du føler du kan med rimelighet forplikte per uke til ferie festligheter. Enten det er ett eller to dager per uke, eller ingen i det hele tatt, hvis du har en idé om omtrent hvor mye tid du har tilgjengelig, kan du ta hensyn til dette ved å lage planer.
Ta Time Out; Det er lett å bli fanget opp i ferien rush og glemmer å ta tid ut for oss. I virkeligheten, hvis vi ikke planlegge tid til å omgruppere og sette ting tilbake i perspektiv kan vi lett bli mot sin hensikt. Så selv om å ta seg tid til deg selv kan gjøre at du føler at du ikke får noe gjort, vil det trolig gagne deg i det lange løp.
Helligdager alltid synes snike til opp på oss raskt. Vi ville elske muligheten til å nyte dem, og i år vi kan. Ved å planlegge fremover, kan vi komme opp med alle typer kostnader og tidsbesparende ideer for å holde denne høytiden morsomme og stress-fri.