Vår Society: The Sense of Rett

Det mange ikke gjelde for hver enkelt person i landet, men generelt, amerikanerne har en sans for rett. Det betyr egentlig at folk føler at verden skylder dem noe, tar de det de har for gitt, og forventer de å få ting, uten å gi først. Tror du at kanskje du har en følelse av rett? Tenker på det når du leser videre.
Noen barn vokser opp med en følelse av rett. Vi vet alle at små ønske hva de vil, akkurat når de ønsker det. Dessverre, det stopper ikke der. Tenåringer ofte kjøre selv, og deres foreldre inn i dype gjeld fordi de må ha siste mote-og teknologi. Mange gjør dårlig på skolen fordi de forventer hver klasse til å komme enkelt, og enda verre de passerer sine klasser med et sosialt opprykk gjøre litt mer enn å gå til klassen.
Klager på eventuelle forsinkelser, ulempe eller begrensning fylle tankene og samtalen til de som har denne følelsen av rett. Learning, penger, materielle varer, forfremmelse og belønning er forventet, selv om de gjør noe mer enn bjørnen minimum. Etter et liv med å ha ting overlevert til dem, skriver de verden og vente på gode ting til å skje.
Synes du selv klager over hvordan ting er ikke rettferdig, hvordan andre skal gjøre ting enklere for deg, eller som om du gjør hva du skal gjøre så kan du bli belønnet, gratulert or takket? Det høres ut som følelsen av rett til meg.
Hvordan kan vi overvinne følelsen av rett?
Jeg må tilstå at jeg er skyldig. Jeg vet at jeg har tatt visse ting i livet mitt for gitt, og jeg har blitt velsignet ikke å ha kamper som mange andre mennesker rundt meg har. Samtidig, jeg vet også at den holdningen at verden skylder meg noe er svak og tåpelig, og vil ikke hjelpe meg å lykkes i livet. Med det sagt, la oss prøve å forandre denne holdningen, til oss selv, og i våre barn.
Vi må innse og godta følgende sannheter å kvitte oss med hindringen at følelsen av rett skaper.
Livet er ikke rettferdig. Noen ganger folk har mer, men bare fordi de fortjent det. Samtidig, det er andre personer som jobber hardere og har mindre enn deg. Prøv ikke å fokusere på de som har mer, men ser ut til å gjøre mindre.
Ingen skylder oss noe. Alt du har er en gave, helt ned til luften du puster.
Mål og drømmer kan bare oppnås gjennom hardt arbeid og vilje til å aldri slutte. Suksess er ikke til å jage deg ned, må du gjøre det komme til deg.
Det vil alltid være ulemper. Du er spesiell, og jeg er sikker på at du har fantastiske kvaliteter, men du må vente noen ganger, akkurat som alle andre.
Forhåpentligvis kan vi alle absorbere denne virkeligheten og være takknemlig for det vi har. Hardt arbeid må være en del av våre liv, for å nå våre mål. Vi kan ikke bare knapt oppfyller krav og forvente eksepsjonell belønninger.
Hvis vi strebe etter å bedre oss med takknemlighet og ambisjoner, vår personlige prestasjoner vil erstatte vår følelse av rett med følelse av prestasjon.