Så du vil Pink Hair ...

Jeg har rosa hår.
Nå som vi har fått den ut av veien, hvis du leser denne Jeg kan anta at du i det minste har noen interesse i å dø håret en farge utover naturlige spekteret av menneskehår pigment. Enten du vil gå sjokkrosa, brannbil rød, eller blå himmel, finner du det er enklere enn du kunne forvente. På bare noen få enkle, lett å følge fremgangsmåten, kan du snu kjedelige blonde eller svart i en utrolig sterk gul eller fuchsia i løpet av noen timer!
Step One - Bleach.
Dessverre, hvis du vil ha strikingly fargerike hår, må du bleke det. Selv de av oss med naturlig blondt hår vil oppleve at fargen tar mye bedre på bleket hår. Ja, vil det skade håret. Det er ikke å unngå det. Min filosofi er imidlertid at håret vokser tilbake så dye nå og bekymre deg senere! Plus, de fleste av fargestoffer som brukes for å oppnå unaturlige farger er ikke kjemiske og fungere nesten som en dyp condition behandling, bekjempelse av skader forårsaket av bleking.
Hvis du virkelig ikke ønsker å bleke, det er også et alternativ, men ikke forvent å få de klareste resultatene mindre du er en naturlig blonde. Hvis du har svart hår, kan du like godt glemme den hvis du ikke villig til blekemiddel. Husk dette når du gjør din beslutning.
Så, bruke blekemiddel, la det stå til håret ditt har opplyst nok, og skyll. Følg instruksjonene på bleking kit nøye for ikke å skade deg selv med disse sterke kjemikalier.
Trinn to - Påfør Dye.
Vær veldig liberal i programmet. Jo mer du bruker, jo bedre dekning du skal få. Sørg du dekker røttene, tips, og hårfestet spesielt godt da disse er de områdene der feil er den klart mest merkbare. Bruk en kam eller børste for å spre fargen utover ditt hår hvis du finner det vanskelig å gjøre med hendene. Jeg anbefaler bruk av hansker under påføring fordi disse fargene har en tendens til å farge hender og negler. De vil flekken omtrent alt, egentlig, så fargestoff med forsiktighet!
Trinn tre - Sit.
Nå er det tid for den morsomme delen! Sitter og venter på fargestoffet ta kan være ganske kjedelig, vil jeg innrømme. Hold deg selv opptatt med en bok, et magasin eller en film. Hvor lenge har du å sitte som dette? Det avhenger av hvor hardcore du føler deg som. Jeg anbefaler førtifem minutter som et minimum og opptil tolv timer som maksimum. Jo lengre dye settene, desto klarere fargen og jo sterkere utholdenhet. Noen mennesker vil vikle håret i aluminiumsfolie og dusjhetter og la dye ta mens de sover om natten. Personlig synes jeg time eller to burde holde hvis du har bleket håret.
Valgfritt trinn.
Noen hevder at skylle håret med eddik eller bruke en hårføner på håret ditt før skylling kan hjelpe fargen å ta bedre, derfor gjør det lengre levetid. Eddik trikset har noe å gjøre med pH nivåer, men personlig har jeg aldri har prøvd den. Jeg har prøvd blåse tørking, og alt jeg kan si er at det ikke kunne skade. Om det hjelper eller ei, jeg er usikker, men det er verdt et skudd.
Fjerde trinn - Skyll.
Ahh, vil dette føles bra! Får at gunk ut av håret ditt så du kan endelig se hvordan det viste ut er den beste delen av prosessen. Når du skyller, få håret litt våt, skum som du er sjamponering, og skyll alle fargestoff ut etter beste evne. Pass på at du får all den dye ut slik at du ikke slår på håndkle funky farger! Selv om, vær advart, dette kan skje, uansett hvor mye du skyller, så det er best du bruker en eldre håndkle bare i tilfellet det forliste.
Og du ferdig! Det er alt som skal til! Det er en enkel prosess, men det vil gi enestående resultater. Håret blir levende, spennende, og alt men vanlige!
Men vent ... hva farge bør jeg bruke og hvor får jeg det?
Jeg personlig anbefale Manic Panic eller Special Effects fargestoffer. Uten tvil, vil de gi deg den mest tilfredsstillende resultater. Prøv shopping på Sally Beauty Supply eller aktivt emne for å finne disse fargestoffer i en rekke farger. Kan du også finne dem på ulike butikker på nettet.
Lykke, og husk, du bare live gang så krydre den opp litt! Dye håret pink / blå / rød / grønn / gul dag!